Press Complaints Commission Halton House, 20-23 High Holborn, EC1N 7JD
spacer spacer
SEARCH FOR     Or try the cases search  
News
  spacer
Making a complaint
Code of Practice Information
Cases
Code Advice
 

Complainant Name:
Mr & Mrs Gordon Suttle

Clauses Noted: 1

Publication: Banbury Guardian

Complaint:

Mr & Mrs Gordon Suttle complained to the Press Complaints Commission under Clause 1 (Accuracy) of the Editors' Code of Practice that an article reporting on the inquest into the death of their son, Matthew, contained inaccurate information.

Resolution:

The matter was resolved when the PCC negotiated the publication of the following apology:

In the Thursday, October 18 edition of the Banbury Guardian we published an inquest report headlined ‘Cause of fatal crash not known' following the death of Matthew Suttle, 32, of Causeway, Banbury, in a road traffic accident on February 28.

A reporter representing the Banbury Guardian at the Northampton inquest recorded, and we reported, that a postmortem showed Mr Suttle had ‘traces of ecstasy in his urine'.

This report however was incorrect and the post mortem actually showed a trace of a legal recreational stimulant.

We would like to emphasise that no ecstasy was found in Mr Suttle's system.

We offer our deepest apologies for the error and for the distress it has caused to the partner, family, and friends of Mr Suttle.

Coroner Anne Pember recorded a verdict of accidental death.

Date Published: 07/12/2012



<< Go Back



 
    spacer